A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад
Львівської обласної ради
"Великолюбінський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр
"

Про діяльність психологічної служби закладу

► Соціально-психологічний супровід дітей з особливими потребами — це пролонгований, динамічний процес, цілісна діяльність спеціалістів психологічної служби, яка передбачає:

- моніторинг соціального і психолого-педагогічного статусу дітей;

- створення соціально-психологічних умов для ефективного психічного розвитку дітей;

- психологічну допомогу дітям із порушеннями в розвитку;

- соціально-психологічну допомогу сім’ям, де виховуються діти із проблемами в розвитку.

Проблемні питання психологічної служби Центру:

- оптимізація навчально-виховного процесу, поліпшення психологічного клімату в колективах дітей, педколективі та в сімейних осередках;

- психологічне та соціальне забезпечення процесу адаптації дитини до Центру, профілактика дезадаптації.

Завдання психологічної служби Центру:

- підвищення психолого-педагогічної обізнаності батьків;

- сприяння захисту прав дітей в домашніх умовах та умовах Центру;

- забезпечення наступності психолого-педагогічного супроводу дітей від дошкільного до початкового навчання;

- впровадження у роботу здоров’язберігаючих технологій; - протидія булінгу .

Коли потрiбно звертатися до психолога?

БАТЬКАМ УЧНIВ:

  1. якщо проблема не розв'язується тривалий час;
  2. якщо Ви знаєте, як р озв'язати проблему, але вам потрiбна психологiчна допомога;
  3. якщо Вас щось тривожить в дитячiй поведiнцi, але ви не можете зрозумiти причину;
  4. якщо Вам здається, що ваш а дитина вiдстає у розвитку

    вiд своїх однолiткiв. Швидше за все Вам це лише здається. Але краще розставити всi крапки над "I", та не мучити дитину п орiвняннями з iншими дiтьми.
  5. якщо у Вас сiмейнi проблеми i це вiдбивається на дитинi

УЧНЯМ:

  1. Труднощi у навчаннi;
  2. Взаємовiдношення в класi;
  3. Взаємовiдношення з батьками;
  4. Вибiр життєвого шляху;
  5. Самовиховання i саморозвиток

► Психологічна реабілітація передбачає соціально психологічний супровід дитини з особливими потребами та тісну взаємодію з його батьками, з педагогами та іншими фахівцями НРЦ.

Здійснення продуктивної взаємодії включає в себе декілька компонентів:

~ Психологічну діагностику інтелектуальної, емоційно-вольової, комунікативної сфер, особистісних особливостей дитини;

~ Психологічну корекцію порушень у дитини, виявлених при діагностиці під час індивідуальних та групових занять;

~ Консультування батьків з питань вікових особливостей дітей, проблем поведінки і порушень соціальної адаптації, конфліктних ситуацій.

~ Підвищення компетентності батьків під час бесід, тренінгів, лекцій.

Особливо успішними методами психологічної корекції є:

♦ Гештальт–терапія – робота з почуттями та переживаннями в теперешньому моменті;  

♦ когнітивно–поведінкова терапія – працює з думками та почуттями в режимі реального з метою корекції неадаптивної поведінки;

♦ арт-терапія – через гру, малюнок, казку, музику – відбувається вихід сильних емоційних переживань дитини, знімається нервова напруга і тривожність, йдуть страхи і негативні стани, підвищується самооцінка і впевненість;

♦ пісочна терапія дозволяє опрацювати психотравматичну ситуацію та відкоригувати негативний емоційний досвід, підвищити ініціативність дитини, впевненість у власних силах, наполегливість і цілеспрямованість у досягненні бажаного;

♦ ігрова терапія допомагає відновити довіру до дорослих і однолітків, скорегувати поведінкові відхилення; метод навчання, спрямований на розвиток потенційних здібностей і розумових можливостей дитини – використання спеціальних вправ, завдяки яким збільшується обсяг пам’яті та уваги, розвиваються здібності узагальнювати, аналізувати, будувати логічні висновки, розвивати мовлення, дрібну моторику.

   Завдяки індивідуальному підходу значно полегшується формування найбільш сприятливого для дитини соціального середовища, можливості розвиватися. Під час дитячих і підліткових психологічних групових занять відбувається корекція дитячої тривожності і страхів, розвиваються навички комунікації та самоповаги, реалізується творчий потенціал, розширюються знання дітей про дружбу, формуються здатності до самостійного прийняття рішень і прояву ініціативи, розвивається вміння аргументувати свою точку зору, формуються навички психічної саморегуляції і здатності до конструктивного вираження емоцій, що сприяють їх більш успішної адаптації в соціумі.

Дата: від до Скинути

Сторінка психологічної служби

За час роботи психологів в освітніх закладахнародилося багато «міфів» про самих психологів і їх клієнтів. Для початку ми спробуємо розвіяти ці міфи і допоможемо Вам по-новому поглянути на зміст роботи психолога. Міф 1. «Психолог - той, хто працює з психічно хворими людьми. Психолог і психіатр - одне і те ж». Психолог - фахівець, який консультує ЗДОРОВИХ людей в ситуаціях ускладнення в різних сферах життя (проблеми в навчанні, сімейні відносини, відносини в колективі, відносини між дітьми і батьками, проблеми в спілкуванні, вибір життєвого шляху, саморозвиток, конфліктні ситуації і багато іншого). ПСИХОЛОГ - НЕ ЛІКАР, ВІН НЕ СТАВИТЬ ДИАГНОЗА, НЕ ЛІКУЄ. Міф 2. «До психолога приходять тільки слабкіші і дурніші люди, які самі не можуть вирішити свої проблеми». Правда: До психолога звертаються люди, які відчувають потребу щось змінити, вирішити проблему і знайти вірний шлях у житті. Психолог готовий бути поруч, коли вам важко. Це людина, що володіє професійною інформацією, але без готових відповідей на всі випадки життя, адже кожен випадок індивідуальний. Тому психолог лише підкаже і допоможе, а рішення завжди залишиться за вами. Міф 3. «Якщо ти звернувся до шкільного психолога - про це стане відомо всій школі». Правда: основне правило роботи психолога, і особливо шкільного психолога - КОНФІДЕНЦІЙНІСТЬ. Ніхто без вашої згоди не впізнає, з яким питанням ви звернулися до психолога, про зміст вашої з ним бесіди, а часто навіть і про сам факт вашого звернення. Це ж стосується і результатів психологічного тестування, яке проводиться в школі. Про ваші конкретні результати знає тільки психолог. Класному керівнику надаються матеріали в узагальненому вигляді (напр. Так: 70% учнів класу виконали тест з високими показниками; 30% - із середніми і т. д.). Питання, за якими можна і треба звертатися до шкільного психолога 1. Труднощі в навчанні. Деякі діти вчаться не так добре, як їм хотілося б. Причин тому може бути маса. Наприклад, не дуже хороша пам'ять або розсіяна увага або недолік бажання, а може бути проблеми з учителем і нерозуміння, навіщо все це взагалі потрібно. На консультації психолог постарається визначити, в чому причина і яким чином це виправити, іншими словами спробує знайти, що і як необхідно розвивати, щоб вчитися краще. 2. Взаємовідносини у класі. Є люди, які запросто знаходять контакт з іншими, легко спілкуються в будь-який, навіть незнайомій компанії. А є такі, яким складно знайомитися, складно будувати хороші взаємини, знаходити друзів і просто відчувати себе легко і вільно в групі або класі. За допомогою психолога можна знайти способи і особисті ресурси, вивчити прийоми для побудови гармонійних відносин з людьми в самих різних ситуаціях. 3. Взаємовідносини з батьками. Іноді буває так, що губляться спільна мова і теплі відносини з нашими найближчими людьми - з батьками. Конфлікти, сварки, непорозуміння - така ситуація в сім'ї зазвичай приносить біль і дітям, і батькам. Деякі знаходять шляхи вирішення, а іншим це зробити досить важко. Психолог розповість про те, як навчитися будувати нові відносини з дітьми і навчитися розуміти їх. 4. Вибір життєвого шляху. Вже починаючи з восьмого класу, багато хто замислюється про майбутню професію і взагалі про те, як би вони хотіли прожити своє життя. Психолог допоможе усвідомити дитині свої мрії, бажання і цілі, оцінити свої ресурси, схильності і здібності і зрозуміти (або наблизитися до розуміння), в якій сфері (сферах) життя він може реалізуватися. 5. Самоврядування та саморозвиток. Наше життя настільки цікаве і багатогранне, що постійно ставить перед нами масу завдань. Багато з них вимагають неабияких зусиль і розвитку в собі найрізноманітніших особистісних якостей, навичок і умінь. Можна розвивати навички лідерства або навички ведення спору, логічне мислення або творчі здібності. Покращувати свою пам'ять, увагу, уяву. Можна вчитися керувати своїм життям, ставити цілі і ефективно досягати їх. Психолог - людина, яка володіє технологією розвитку тих чи інших якостей, навичок і умінь і з задоволенням поділиться цією технологією.

10:59 26.08.2024

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора