A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад
Львівської обласної ради
"Великолюбінський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр
"

Реабілітаційне відділення

Реабілітація в КЗ ЛОР «Великолюбінський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» ( далі – БНРЦ) проводиться в реабілітаційному відділенні. Відділення забезпечує:

надання медичної допомоги та проведення ранньої реабілітації дітей з порушеннями інтелекту легкого (F70 (IQ 50–69) та помірного ступенів  ( F71 (IQ 35–49) в поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення,

з розладами спектру аутизму з різними формами когнітивної недостатності,

з порушеннями інтелекту легкого та помірного ступенів з різними формами когнітивної недостатності, порушеннями емоційно-вольової сфери,

з хворобою Дауна та іншими складними порушеннями

- організацію та надання комплексної медичної, психолого-педагогічної, фізичної, соціально-побутової реабілітації для надання реабілітаційних послуг згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю, яка відвідує (перебуває, навчається) БНРЦ і залучення до участі в цьому процесі батьків або законних представників дитини;

- медичне спостереження спеціалістами відділення за учнями та вихованцями;

- впровадження в практику роботи сучасних методів діагностики, лікування та реабілітації дітей (дітей з інвалідністю), які ґрунтуються на передових досягненнях сучасної медицини та відповідно до затверджених Міністерством охорони здоров’я України уніфікованих клінічних протоколів; надання медичної допомоги дітям;

- проведення планових профілактичних та оздоровчих заходів;

- проведення навчання батьків (або осіб, які їх замінюють) дітей, дітей з ООП методикам реабілітації з метою безперервного проведення медико-соціальної реабілітації дитини поза межами БНРЦ;

- надання соціальних послуг.

Реабілітаційне відділення Центру може надавати реабілітаційні послуги дітям з порушеннями розвитку, які навчаються в інклюзивних класах (групах) дошкільних та загальноосвітніх  закладах освіти регіону (за заявою батьків або шляхом укладання угоди з закладом освіти ).

Діти, які отримують лише реабілітаційні послуги, реєструються в окремому журналі.

 Відповідно до поставлених завдань і профілю відділення, його персонал  проводить:

-  комплекс медичних та соціально-педагогічних заходів для проведення ранньої медико-соціальної реабілітації дітей з порушеннями  інтелекту, мовлення в поєднанні з іншими порушеннями;

-  консультації та обстеження дітей у спеціалізованих лікувально-профілактичних закладах (по необхідності);

-  облік та звітність згідно із затвердженими формами.

вдосконалює професійний рівень, бере участь у конференціях, семінарах з питань реабілітації.

Робота персоналу здійснюється за графіком, затвердженим директором центру

 До складу Відділення входять:

1. структурний медичний підрозділ

2. соціально-психологічна служба

3. корекційно-реабілітаційна група

Кількість підрозділів в Центрі, їх профіль, кількість місць визначається за потребою.

Структурний медичний підрозділ реабілітаційного відділення Центру здійснює медичну реабілітацію всіх учнів та вихованців центру, його постійного і змінного контингенту, а також дітей з інвалідністю, що навчаються чи виховуються у центрі, – згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю.

Діяльність структурного медичного підрозділу реабілітаційного відділення Центру спрямована на профілактику та реабілітацію основної патології та супутніх захворювань дитячого організму.

Медичні працівники під час занять та в позаурочний час здійснюють клінічне спостереження дітей.

Медичний персонал центру ознайомлює педагогів, батьків чи осіб, які їх замінюють з наслідками поглибленого медичного огляду, клінічними проявами аномалії розвитку, особливостями навчання і поведінки дитини з інтелектуальними порушеннями, здійснює роботу з санітарно-гігієнічного виховання дітей.

Соціально-психологічна служба відділення центру

Соціально-психологічна служба здійснює психолого-педагогічну корекцію, діагностику, психологічну та педагогічну корекцію емоційно-вольової сфери та розумового розвитку дітей.

Проводиться:

- діагностика стану інтелектуально-вольової та емоційної сфери вихованців педагогами та практичним психологом, дітям надається допомога шляхом застосування сучасних психокорекційних методик.

- діагностика особистості кожного учня, виявлення труднощів у його навчанні, володіння методиками навчання, організація спеціальної диференційованої допомоги і встановлення індивідуальних навчальних програм, організація роботи дитини в спеціальних корекційних групах з розвитку пізнавальної діяльності.

Корекційно-реабілітаційна група реабілітаційного відділення центру це фахівці, які здійснюють у центрі корекційно-розвиткові заняття згідно з робочими навчальними планами та займаються фізичною реабілітацією учнів постійного і змінного контингенту відповідно до затвердженого розкладу.

З урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності вихованці Центру забезпечуються спеціальними засобами для реабілітаційної та колекційної роботи,іншим комп’ютерним обладнанням з відповідним програмним забезпеченням.

Працівники корекційно-реабілітаційної групи, соціально -психологічної служби разом з педагогічними, медичними працівниками під час занять та в позаурочний час здійснюють системні спостереження учнів (вихованців), узагальнюючи їх результати з наступним обговоренням з метою внесення відповідних коректив у систему навчально-реабілітаційної роботи та на основі медичних висновків, результатів системного психолого-педагогічного вивчення учнів визначають типологічні та індивідуальні особливості їх навчання та корекційно-розвиткової роботи, для дітей з ООП – з урахуванням індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.

Зміст корекційно-розвиткових занять реалізується через навчальні предмети та курси:

 «Розвиток мовлення», «Соціально-побутове орієнтування», «Ритміка», «Лікувальна фізкультура»;

Для створення оптимальних умов оволодіння навчальним матеріалом з учнями, які потребують фізичного та (або) розумового розвитку, працівниками корекційно-реабілітаційної групи проводяться індивідуальні та групові заняття з корекції порушень розвитку.

Корекційно-розвиткові заняття проводять спеціалісти: вчителі-дефектологи, вчитель-логопед., практичний психолог, вчитель ЛФК.

У реабілітаційному відділенні створено кабінети: фізіотерапевтичний, логопедичний, масажний, стоматологічний, психологічного розвантаження, процедурний, аромотерапії, медичний ізолятори, кабінет лікаря.

 Реабілітаційне відділення центру забезпечує здійснення заходів психолого-педагогічної та соціально-побутової реабілітації адаптації), а також реабілітаційних заходів.

Психолого-педагогічна реабілітація та соціально-побутова реабілітація (адаптація) передбачає запровадження комплексу заходів, що створюють передумови для оволодіння здобувачами освіти системою знань та компетентностей, застосування яких сприятиме подалъшому розвитку особистості (підвищення освітнього рівня, здатність до самостійного проживання та трудової діяльності разі можливості), організації побуту, адекватного планування самостійного життя).

Реабілітаційні заходи здобувачам освіти центру надаються відповідно до індивідуальної програми реабілітації та узгоджуються з індивідуальною програмою розвитку.

Реабілітаційні заходи змінному контингенту надаються відповідно до індивідуальної програми реабілітації a6o індивідуальної програми розвитку a6o рекомендацій закладів охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, щодо реабілітаційних заходів.

Реабілітаційні заходи передбачають:

заняття з профільними спеціалістами з реабілітацїї, зокрема вчителем- логопедом, спеціальним (корекційним) педагогом (вчителем-дефектологом), вчителем-реабілітологом, практичним психологом;

заходи з фізичної терапїї/фізкультури, фізичної реабілітаціі, заходи з фізичним терапевтом, ерготерапевтом тощо a6o з профільними лікарями, які введені до штату центру a6o закладів охорони здоров’я;

послуги з комплексної реабілітації (абілітації), у тому числі фізичну терапію, лікувальну фізкультуру, масаж загальний, механотерапію за потребою (апаратну фізіотерапію (теплолікування, вібротерапію), із застосуванням рефлекторно-навантажувальних пристроїв, логопедичну корекцію, психологічну корекцію, педагогічну корекцію, соціальну адаптацію тощо.

Реабілітаційне відділення за наявності обладнання, персоналу та матеріально-технічної бази може забезпечувати, у тому числі:

  1. ранню реабілітацію дітей (до семи років);
  2. фізичну реабілітацію;
  3. соціальну реабілітацію (абілітацію);
  4. трудову реабілітацію для дітей із складними порушеннями розвитку;
  5. фізкультурно-спортивну реабілітацію.

Реабілітаційне відділення центру може надавати послуги на підставі ліцензїі на провадження господарської діяльності, у тому числі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики відповідно до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р.                      N 285.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора