A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад
Львівської обласної ради
"Великолюбінський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр
"

Сенсорна кімната

► Сенсорна кімната як інноваційна складова здоров’я зберігаючого середовища НРЦ та невід’ємна частина освітнього середовища. Чим корисна сенсорна кімната? Психічний, емоційний та інтелектуальний розвиток дітей залежить від сенсорного розвитку. Людина реагує на те, що відбувається всередині організму і довкілля органами почуттів. Вони відправляють нервові сигнали в центральну нервову систему (ЦНС), а її функції регулює головний мозок. Чим більше різних сигналів від органів почуттів отримує ЦНС, тим більше створюється нейронних зв'язків, а отже, розвивається мозок дитини.

СК розподіляється на декілька середовищ.

1. М’ЯКЕ СЕРЕДОВИЩЕ - забезпечує затишок, комфорт і безпеку. Головною його метою є створення умов для релаксації та спокійного стану. Тому всі вироби м’якого середовища виконані у спокійних, розслаблюючих тонах. М’які пуфи дають дітям змогу зручно розташуватися, розслабитися, заспокоїтися, прийняти зручну позу та налаштуватися на проведення сеансів корекційної, релаксаційної роботи з ними.

2. ЗОРОВЕ ТА ЗВУКОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ – спокійна музика(звуки природи, колискові пісні) та світлові ефекти, діють на дітей заспокійливо, розслаблююче. Звукові та світлооптичні ефекти привертають та підтримують увагу, використовуються для звукової та слухової стимуляції, стимуляції рухової активності та дослідницької інтересу. Темна сенсорна кімната занурює в стан релаксації, знімає психом`язеве напруження. Відповідний настрій створюється завдяки оснащеним світловим пристроям. Там панує атмосфера «живої казки», свята, магії... Діти відпочивають на м`яких пуфах, спостерігаючи за світловими ефектами, роздивляючись панно під музичний супровід. Такі сеанси вчать прийомів саморозслаблення та формують у дітей уявлення про їхні сенсорні можливості. Заняття з проводяться в позитивній, доброзичливій атмосфері з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини. До середовища входять: Музичні файли: Переходи від спокійної музики до тонізуючої, сприяють регуляції процесів збудження і гальмування. Сполучення музики та звуків природи є ідеальним для релаксації. Тому в СК використовуються спеціальні записи, в яких музика переплітається з шумом води, вітру, співом птахів тощо. «Світлова штора» -наявність одноколірних «ниток» спрямована на вирішення завдань корекції зорових порушень: під час спостереження за «ниткою» - зір розслаблюється. Світлова штора випромінює м'яке, спокійне світло декількох відтінків. Тактильний і світловий контакт з виробом надає релаксаційні вплив. Надає терапевтичну дію на нервову систему, заспокоює, розслаблює Світильник «Блискавка» (плазма)- настільний світильник, що являє собою великий пучок оптоволоконних ниток, що світяться та мерехтять. По поверхні кулі можна «малювати» пальцем, отримувати «блискавки» та розвивати ПФО, просторову орієнтацію, тактильні відчуття. Панно «Зоряне небо» використовується для зорової стимуляції. Мерехтливі зірки – світлова гірлянда, розташована на «зірковому небі». Ефект мерехтіння з постійною зміною кольорів вражає красою, привертає увагу та заспокоює. Світильник «Куля»- використовується з корекційною метою (даємо завдання прослідкувати очима за світловими плямами різного кольору), а також для психофізичного розвантаження. Колона з бульбашками вносить в життя дитини трохи чарівництва. Бульбашки допомагають розслабитися. Колона розвиває у дитини тактильне і візуальне сприйняття, сприйняття кольорів, а також розвиває увагу.

3. ТАКТИЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ – дозволяє опанувати нові відчуття та розвинути тактильну чутливість, вчить розрізняти властивості предметів, покращує зорово-моторну координацію. Пісок (або сіль, кава)- тонкими шарами наноситься на скло. З корекційною метою використовується для розвитку дрібної моторики, орієнтування у мікропросторі, а також розвитку тактильних відчуттів, ПФО. Сухий басейн з наповнювачами різного розміру та фактури призначений для стимуляції тактильної чутливості. Тактильне середовище можна доповнювати невеликим басейном з водою, різними дидактичними іграми та посібниками для розвитку дрібної моторики, матеріалами Монтессорі. Усередині сенсорна кімната обладнана різними світлодіодними матеріалами, які служать як стимули і мають заспокійливі властивості. Гіпочутливим дітям комфортно в такій обстановці, вони можуть розслабитися. Завдяки такій технології стало можливим проводити психологічне розвантаження для дітей з аутизмом, що в подальшому сприятливо позначається на їх психічний стан і на корекції когнітивних функцій. Стимули, які знаходяться в кімнаті, мають вплив на всі органи чуття. Найчастіше в подібних кімнатах знаходяться: світлозвукові панелі, інтерактивні системи, фіброоптичні вироби, повітряно бульбашкові труби і лампи, а також м'які пуфи або підстилки. У кімнаті комфортна обстановка для підтримки гармонійного стану гіпочутливої дитини з аутизмом. Сенсорна кімната це універсальне місце, де можуть перебувати всі діти без виключення. Тому таке освітнє середовище стане в нагоді кожному здобувачу освіти і буде улюбленим місцем відпочинку та релаксу, знаходження сил та ресурсів. Практичним психологом, в цій кімнаті проводиться корекційно-розвиваюча і профілактична робота із дітьми, що мають проблеми особового, соціального, емоційного розвитку, готовності до шкільного навчання. Ритуал перебування в сенсорній кімнаті приводить до:

- профілактики нервових зривів, втоми, емоційних перевантажень;

- поліпшення координації рухів;

- усунення почуття тривоги, страху, зняттю агресії;

- появи позитивних емоцій;

- відновлення стресостійкості;

- покращення якості сну;

- поліпшення уваги, сприйняття, мислення, пам'яті.

На світлинах ви можете переглянути частину того, як виглядає наша сенсорна кімната.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора