A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад
Львівської обласної ради
"Великолюбінський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр
"

Соціально-побутове орієнтування

Організація та розвиток соціально-побутових навичок дітей з особливими освітніми потребами безперервний і важкий процес. Поняття соціально-побутового навчання, являє собою один з механізмів соціалізації, який дозволяє особистості активно включатися в різні структурні елементи соціального середовища, тобто посильно брати участь у праці й суспільному житті колективу, долучатись до соціального та культурного життя суспільства, влаштовувати свій побут відповідно до правил і норм. Порушення пізнавальних процесів, особливості емоційно-вольової сфери, уваги, порушення мовлення, повільність відчуття і сприйняття, недорозвиток дрібної та загальної моторики значно утруднюють процес формування соціально-побутових навичок дітей даної категорії.

 

Формування навичок самообслуговування у дітей – це насамперед становлення в них таких звичок, що виробляються на доступних видах діяльності в реальних умовах і які є результатом виконання практичних завдань в умовах закладу освіти. Вони торкаються насамперед основних і найважливіших сторін життєдіяльності дітей із самообслуговування, поведінки в побуті та суспільстві: гігієна тіла, використання туалету, правила культури поведінки за столом і харчування, послідовність одягання та роздягання, догляд за одягом і взуттям, підтримка порядку у приміщенні та ін. Крім того, ці навички спрямовані на задоволення особистих потреб, мають практичний характер і повторюються щодня як у режимі закладу, так і вдома. Це дає змогу вчителю та асистенту вчителя проводити попередню роботу з виховання цих видів діяльності, розуміння їх практичної значущості і забезпечення стійкого позитивного ставлення щоденного виконання режимних моментів. Щоб сформувати такі навички, ми насамперед визначаємо необхідні для досягнення мети дії та їх послідовність.

В основі роботи з цією категорією дітей, яка проводиться з урахуванням їхніх потенційних можливостей, лежать як загально дидактичні, так і спеціальні принципи навчання і виховання. При цьому використання таких загально дидактичних принципів, як наочність, доступність, дидактичні ігри, моделювання реальних ситуацій.

Зміст програми з соціально - побутового орієнтування включає в себе наступні розділи: «Особиста гігієна», «Одяг і взуття», «Житло», «Харчування», «Побутові прилади», «Сім’я», «Культура поведінки», «Транспорт», «Установи та заклади громадського призначення», «Засоби зв’язку», «Засоби комунікації», «Охорона здоров’я».

Оволодіння навичками з соціально – побутового орієнтування полегшує соціально – психологічну адаптацію дітей з ООП до умов життя. Заняття із розділу «Особиста гігієна» дозволяють дітям оволодіти уміннями і навичками гігієни, охорони зору та слуху, догляду за шкірою, збереження та зміцнення власного здоров’я. Заняття з розділу «Харчування» знайомлять дітей з основними продуктами харчування, способами приготування та зберігання їжі, сервірування столу, складання меню. Розширенню навичок самообслуговування сприяють тематичні заняття «Одяг і взуття» та «Житло». Вони допомагають у повсякденному догляді за одягом, взуттям та житлом. Шляхи і способи встановлення особистих взаємостосунків у сім’ї, групі, класі, громадських місцях розкриваються в розділах «Сім’я» і «Культура поведінки». Діти навчаються правилам поведінки за столом, в музеї, бібліотеці, кінотеатрі, будинку культури та ін.

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора