Методична робота
Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
- діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
- відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
- коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;
- компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя, формуванню професійної мобільності педагогів;
- прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
- моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності.
Основні завдання методичної роботи:
· діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
· оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
· пізнання вікових та психологічних особливостей учнів;
· оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
· вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
· удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
· заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
· активізація роботи науково-методичних кафедр та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного процесу;
· підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;
· активізація роботи учителів з метою розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи в Малій академії наук;
· організація, інформаційно - методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального захисту дітей.
З метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів освітнього процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми методичної роботи:
Колективні форми роботи: |
Індивідуальні форми роботи: |
Організація методичної роботи з педагогічними кадрами
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін |
Відповідальний |
Форма контролю |
1. |
Організувати теоретичну та методичну роботу педагогічного колективу. Видати наказ про організацію методичної роботи у 2024/2025навчальному році. |
до 01.09.2024 |
Заступник директора з НВР |
наказ |
2. |
Організувати роботу методичної ради школи (за окремим планом). |
до 01.09.2024 |
Заступник директора з НВР |
план |
3. |
Організувати роботу методичних об’єднань вчителів: вчителів предметників, · корекційних педагогів· · класних керівників; вихователів |
до 01.09.2024 |
Заступник директора з НВР |
плани |
4. |
Визначити методичну тему роботи кожного методичного об’єднання. |
Вересень 2024 |
керівники м/ о |
|
5. |
Ознайомитися з оновленими програмами, особливостями вивчення навчальних предметів, критеріями оцінювання. |
До 01.09.2024 |
керівники методичних об’єднань |
|
6. |
Визначити теми самоосвіти та підвищення професійної майстерності вчителів. |
Вересень 2024 |
керівники м/о |
|
7. |
Скласти, погодити календарно-тематичне планування вчителів-предметників щодо викладання навчальних предметів на 2024/2025 навчальний рік. |
Вересень 2024, Січень 2025 |
керівники методичних об’єднань |
план |
8. |
Проводити засідання методичних об’єднань вчителів, інструктивно-методичні наради (за планами роботи методичних об’єднань). |
5 разів на рік |
керівники м/о |
|
9. |
Брати активну участь у методичних заходах школи, міста. |
протягом року |
Заступник директора з НВР |
|
10. |
Організувати підготовку вчителів – членів методичного об’єднання до чергової атестації. Обговорити заходи надання методичної допомоги вчителям, які атестуються. |
до 20.10.2024 протягом року |
керівники методичних об’єднань |
наказ |
11. |
Організувати взаємовідвідування уроків вчителями методичних об’єднань |
протягом року |
керівники методичних об’єднань |
|
12. |
Організувати вивчення та обговорення сучасних методик, інноваційних технологій, передового досвіду викладання базових предметів. |
протягом року |
вчителі, керівники м/о |
|
13. |
Узагальнити науково-теоретичну та методичну роботу методичних об’єднань за навчальний рік. Скласти звіт про організацію роботи методичних об’єднань за 2024/2025 навчальний рік. |
Травень 2025 |
керівники методичних об’єднань |
звіт |
14. |
Організувати роботу з молодими спеціалістами (за окремим планом). |
до 10.09.2024 |
Заступник директора з НВР |
план |
15. |
Організувати роботу творчої та динамічної груп вчителів |
до 10.09.2024 |
Заступник директора з НВР |
план |
16. |
Організувати роботу методичної ради щодо виявлення, узагальнення і впровадження в практику роботи перспективного педагогічного досвіду вчителів. |
Вересень 2024 протягом року |
Заступник директора з НВР |
інформація |
17. |
З метою сприяння зміцненню якісного складу педагогічних кадрів: створити необхідні умови для творчого професійного зростання кожного вчителя; використовувати можливості атестації педкадрів для стимулювання творчого професійного зростання вчителя; при доборі і розміщенні кадрів ураховувати кваліфікаційні розряди; організовувати наставництво. |
протягом року |
Директор Заступник директора з НВР |