A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад
Львівської обласної ради
"Великолюбінський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр
"

Методична робота

Дата: 30.01.2025 11:12
Кількість переглядів: 29

 

Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:

- діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;

- відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;

- коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;

- компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя, формуванню професійної мобільності педагогів;

- прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;

- моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності.

Основні завдання методичної роботи:

· діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;

· оволодіння інноваційними формами та методами навчання;

· пізнання вікових та психологічних особливостей учнів;

· оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;

· вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;

· удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;

· заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;

· активізація роботи науково-методичних кафедр та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного процесу;

· підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;

· активізація роботи учителів з метою розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи в Малій академії наук;

· організація, інформаційно - методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального захисту дітей.

 

З метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів освітнього процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми методичної роботи:

Колективні форми роботи:
· педагогічна рада; · методична рада; · методичні оперативні наради; · методичні об’єднання; · творчі групи (лабораторії) по впровадженню інноваційних технологій; · групи педагогів (методичні студії): «Педагог-майстер», «Педагог-професіонал», «Педагог-початківець», «Педагог-аутсайдер»; · семінари-практикуми; · психолого - педагогічні семінари;

Індивідуальні форми роботи:
· методичні консультації; · співбесіди; · наставництво; · робота над методичною проблемою; · атестація вчителів; · курси підвищення кваліфікації; · творчі звіти; · самоосвіта вчителів; · участь у професійних конкурсах; · аналіз уроків.

 

Організація методичної роботи з педагогічними кадрами

№ з/п

Зміст роботи

Термін

Відповідальний

Форма контролю

1.

Організувати теоретичну та методичну роботу педагогічного колективу. Видати наказ про організацію методичної роботи у 2024/2025навчальному році.

до 01.09.2024

Заступник директора з НВР

наказ

2.

Організувати роботу методичної ради школи (за окремим планом).

до 01.09.2024

Заступник директора з НВР

план

3.

Організувати роботу методичних об’єднань вчителів:  вчителів предметників, · корекційних педагогів·  · класних керівників; вихователів

до 01.09.2024

Заступник директора з НВР

плани

4.

Визначити методичну тему роботи кожного методичного об’єднання.

Вересень 2024

керівники м/ о

 

5.

Ознайомитися з оновленими програмами, особливостями вивчення навчальних предметів, критеріями оцінювання.

До 01.09.2024

керівники методичних об’єднань

 

6.

Визначити теми самоосвіти та підвищення професійної майстерності вчителів.

Вересень 2024

керівники м/о

 

7.

Скласти, погодити календарно-тематичне планування вчителів-предметників щодо викладання навчальних предметів на 2024/2025 навчальний рік.

Вересень 2024, Січень 2025

керівники методичних об’єднань

план

8.

Проводити засідання методичних об’єднань вчителів, інструктивно-методичні наради (за планами роботи методичних об’єднань).

5 разів на рік

керівники м/о

 

9.

Брати активну участь у методичних заходах школи, міста.

протягом року

Заступник директора з НВР

 

10.

Організувати підготовку вчителів – членів методичного об’єднання до чергової атестації. Обговорити заходи надання методичної допомоги вчителям, які атестуються.

до 20.10.2024 протягом року

керівники методичних об’єднань

наказ

11.

Організувати взаємовідвідування уроків вчителями методичних об’єднань

протягом року

керівники методичних об’єднань

 

12.

Організувати вивчення та обговорення сучасних методик, інноваційних технологій, передового досвіду викладання базових предметів.

протягом року

вчителі, керівники м/о

 

13.

Узагальнити науково-теоретичну та методичну роботу методичних об’єднань за навчальний рік. Скласти звіт про організацію роботи методичних об’єднань за 2024/2025 навчальний рік.

Травень 2025

керівники методичних об’єднань

звіт

14.

Організувати роботу з молодими спеціалістами (за окремим планом).

до 10.09.2024

Заступник директора з НВР

план

15.

Організувати роботу творчої та динамічної груп вчителів

до 10.09.2024

Заступник директора з НВР

план

16.

Організувати роботу методичної ради щодо виявлення, узагальнення і впровадження в практику роботи перспективного педагогічного досвіду вчителів.

Вересень 2024 протягом року

Заступник директора з НВР

інформація

17.

З метою сприяння зміцненню якісного складу педагогічних кадрів:  створити необхідні умови для творчого професійного зростання кожного вчителя;  використовувати можливості атестації педкадрів для стимулювання творчого професійного зростання вчителя; при доборі і розміщенні кадрів ураховувати кваліфікаційні розряди; організовувати наставництво.

протягом року

Директор Заступник директора з НВР

 

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора