ТАБЛИЦЯ СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Часто на консультаціях у дитячого психолога розповідь батьків щодо взаємовідносин з дитиною є недостатньою. Часто самі батьки не помічають того, як вони спілкуються з дітьми, на скільки вони включені в діяльність дитини, які слова вживають для підтримки чи потурання дітей. Дана вправа допоможе наглядно показати батькам який тип взаємодії існує між мамою чи татом і дитиною.
Зміст вправи: психолог надає завдання погратися з дитиною з певною метою і просто спостерігає. Мета та інструменти можуть бути різними: скласти вежу з кубиків, побудувати «свій світ» в пісочниці, зліпити сім’ю тварин з пластиліну, намалювати малюнок на будь-яку тему і т. д. Варіантів може бути безліч.
Іграшки для пісочної терапії
Під час гри, яка зазвичай продовжується 15-20 хвилин, психолог записує свої спостереження (відмічається кількість разів) в наступну таблицю:
Дія | Мама/тато | Дитина |
Робить самостійно | ||
Тренує | ||
Заохочує | ||
Ігнорує | ||
Навчає | ||
Карає | ||
Хвалить | ||
Поводить себе агресивно | ||
Бере не спитавши |
Під час даної вправи можна гарно побачити наскільки батьки «включені» в гру дитини, чи граються вони з нею чи постійно чомусь повчають. В ній гарно можна спостерігати наскільки батьки помічають позитивні моменти в діях дитини, наскільки емоційно взаємодіють.
Після цього батькам стане легше зрозуміти як вони взвємодіють з дитиною.